perjantai 17. joulukuuta 2010

ALL THINGS NICE


Tota, niin joo, se joulu on tulossa. Oletteko jo saaneet rakennettua stressin? Mä ajattelin vähän leipoa ensi viikolla ja miettiä noita lahja-asioita. Parasta oikeastaan olisi jos skipattais vain kaikki lahjat (ainakin sillai ettei mun tarttis mutta muut sais kyllä ostaa mulle) ja sitten voitaiskin keskittyä syömään hyvin. Valitettavasti mä olen aika huono syömään todella paljon; mua ei yksinkertaisesti huvita. En myöskään tykkää olla ähky ja -tätä ei blogin perusteella uskoisi- en tykkää syödä kovin paljon makeaa. Joten olkaa hyvät, tässä teille äkkimakea joulushotti, ettei totuus (eli mitä enemmän kännissä on jouluna ja uutenavuotena, sitä parempi on tuleva vuosi) unohtuisi.

Joulushotti

vaihe 1.

omenamehua
appelsiini tai kaksi
melassisokeria
vaniljatanko
muutama tähtianis
kanelitanko
muita joulumausteita
(tuoretta inkivääriä)

Kaada puoli litraa - litra omenamehua kattilaan, lisää paloiteltu appelsiini kuorineen kaikkineen ja kaikki loput ainekset, paitsi inkivääri. Muista halkaista vaniljatanko ja kaapia siemenet ja laittaa sitten tanko sekä siemenet kattilaan ja keitä. Laita sokeria maun mukaan kuten kaikkea muutakin. Maistele lientäsi niin tiedät mitä se tarvitsee. Liemen tulisi olla tiiviimpää kuin vesi muttei ihan ehkä siirappia. Jos laitat inkivääriä, lisää se lopuksi. Luulen tosin että se teki liemestäni sameaa ja rumaa, mahtavan makuista kyllä, eli omalla vastuulla. Siivilöi liemi.

vaihe 2.

liemi
Jaloviinaa
shottilaseja

Kerää nurkista kaikki ne shottilasit, joita käytät ehkä joskus duunin pikkujoulujen kreiseillä jatkoilla jne., pese ne ja kaada laseihin puolet lientä ja puolet jallua ja tarjoile toivon mukaan ihanille kanssajouluviettäjillesi.

Huom! Shotit voi tarjoilla lämpiminä/kuumina.

Huomhuom! Ohjetta voi luonnollisesti soveltaa joka suuntaan.

3 kommenttia:

  1. Ainoa stressi mitä mulla aiheesta on tulee siitä kuinka muut stressaavat. Hirveetä kohkotusta ja koiran päitä joulukoristeina.

    Mutta shotti saattaisi stressin tappaa.

    VastaaPoista
  2. Jep, ei mullakaan kauheaa stressiä ole. Jotain lahjoja pitäisi ostaa ja pygätä vähän kaakkua ja konvehtia mut onhan tässä vielä viikko aikaa.

    VastaaPoista
  3. Jep, meillä äiti ihan hätää kärsien sanoi, että jos minä en löydä lauantaina lahjoja Tampereelta niin hän voi sunnuntaina vielä auttaa Porista käsin. Ikäänkuin ei olisi vielä montaa päivää sen jälkeen peliaikaa?

    VastaaPoista