lauantai 9. huhtikuuta 2016

SUURI JELLY BELLY -TESTI 1/10

Tämä on Suuren Jelly Belly -testimme ensimmäinen osa. Käymme läpi ensimmäisen pystysuoran sarakkeen 50:n pavun rasiasta. Arviointiperusteina ovat maukkaus, ulkonäkö, maun mimeettisyys* sekä yleinen kiinnostavuus. Maistetaan vakoilematta makuja mahdollisuuksien mukaan.


*ks. Auerbach, E.: Mimesis (1946)



Buttered Popcorn
se: Hyii maistuu ihan joltain härskiintyneeltä voilta.
mä: Joo tää on se joku popkornimaku.
se: Ohan se tollanen ihan marmorinnäköinen.
mä: Aika hieno paitsi kaikki yksilöt eivät ole yhtä läikikkäitä.
se: Olihan se maukas. Voimakkaan makuinen. Hyvässä ja pahassa.
mä: Aika jännittävää. Tosin ei välttämättä hirveän herkullista.
se: Maistuu muna-sokerivaahdolta.
mä: Tai ylikypsältä jätskimassalta tai joltain. Vähän savuinen ehkä tai maissinen.

Crushed Pineapple
se: Tosi geneerinen pääsiäiskarkki, semmonen, irtokarkkihylly.
mä: Ananas? Ehkä.
se: Aika mieto. En tunnista.
mä: Ei kovin jännittävä. (ottaa toisen)
mä: Ulkonäkö aika tylsä mut ihan kiva keltainen. (kaataa skumppaa)
se: Kivan vaalea.
se: Mimesiksestä huonot pisteet ellei imitoi karkkia.
mä: Parempaanki pystyis.

Kiwi
se: Meloni.
mä: Onks tää meloni? Mä oisin ajatellu et tää on joku hiton vihreä omena. Ehkä meloni.
se: Mä oon kerran ostanu pussillisen melonipurkkaa. Maistu samalta. Ne oli siis vesimelonin näkösiä purkkia.
se: Oli oikein hyvä. Tai siis. Miten sen ny sanois. Maukas oli.
mä: Mitäköhän mä täst sanon. Tylsää.
mä: Ulkonäkö tylsä. Eikä muistuta maultakaan niin paljon melonia ku karkkimelonia.
se: Voishan se olla tummempi tietysti. Jos se imitoi melonia.

Coconut
mä: Kookos tai joku pina colada.
se: Olihan se kyllä kookosta tosiaan. Tuli joku hajuste mieleen.
se: Jännä ku hajumuistot on niin vahvoja. Vaikkei muista mihin ne liittyy.
mä: Sokerinen. Vähän ällö. Mut ihan ookoo. Tai ei sillai pahaa kai.
se: Nämä vois kyllä olla suolasempia ku nää on niitä gourmet-karkkeja.  

Plum
se: Kaunein on viimesenä. Littee jäinen maapallo.
mä: Mustaherukka?
se: Joku marja, varmaa mustaherukka.
mä: Ehkä liian terveellistä. Tulee mieleen Finrexin.
se: Eii, ei. Ei ollu mun mielestä terveellinen. Mutta tylsä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti