sunnuntai 2. joulukuuta 2012

ORANSSIT MURSUT


Sain levyn Levyn suklaata Katrilta koska sen mielestä se maistui ihan yrjöltä ja mursujen kakalta. Kätevää! Mulla ei ois ollutkaan varaa ostaa tätä itse.

Ensin suklaa maistui palaneelta. Haudutettuani tätä kuukausia suklaahyllyssäni ja pöydälläni maku on alkanut pehmentyä. Mä ihan oikeasti luulen että tää on hengitellyt ja parantunut, mutta voi toki olla että mun makuaistini on merkittävästi muuttunut tänä aikana. Suklaassa on madagaskarilaisen sitruksinen maku, ryyditettynä maltaalla tai millä lie nahalla. Tuoksu on raikkaampi ja hedelmäisempi ja makeampi mut muuten aika samanmoinen.

Ei tää suklaa mun mielestä ihan helppo oo. Jossain vaiheessa olin tosiaan myös vakuuttunut et pojat on vain polttaneet papunsa pohjaan.

Koostumus on jees.

Maku on ehkä punaviinimäinen. Tää kyl janottaakin.

Kyseessä on siis Levy Chocolaten Madagascar 71%. Sisältää kaakaopapua ja kookospalmusokeria. Made in Finland, mistä on pakko nostaa hattua ja tuutata torvea ja onnitella ylipäänsä. Firma on siis Suomen eka ja ainoa bean-to-bar -suklaapulju, mikä tarkoittaa sitä että ne tekee ite suklaansa alusta loppuun.

Mä en tiedä onks näillä tyypeil muita suklaita ku tää. Ei varmaan. Yritin ehkä myös tarkastaa asiaa, mut nettisivut on ihan paskat. Sieltä selviää vain että tätä saa myös Tokiosta. Helsingistä Levy -suklaata löytää esimerkiksi Kluuvin Eat&Joysta ja Kolmannen Linjan Good Life Coffeesta. Yhdeksän euroa.

Kantsisko yrittää saada myyntiin vaik Tampereen kauppahalliin? (Musta kun on tullut tällanen maakuntien puolestapuhuja.)

Ja lopuks vielä on sanottava et: siistii!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti