tiistai 30. lokakuuta 2012

PITÄISKÖ NIITÄ KOULUJA NORSUNLUURANNIKOLLE VAI


Oon menossa saunaan! Eka kirjoittaa ripsautan kuitenkin parista maitosuklaasta.

Vasemmalla kuvassa on tanskalaisen Urtekramin 55% maitosuklaa, eli tosi stydi. Mä en ollut aikoihin syönyt firmalta mitään, muistelin vain että kun joskus päätin lopettaa riistosuklaan syönnin ja siirryin vain Urtekramiin (koska se oli ainut Reilun kaupan suklaa jota sai peruskaupoista) et se suklaa oli aika hyvää ja aika erilaista. Toki se on erilaista jos Fazerin Sinisessä on 32% kaakaota ja tässä yli puolet, mut enhän mä silloin mitään asiasta tiennyt. Tää on ihan hyvä suklaa, tosin mua häiritsi outo juuresten maku. Tässä on sellainen makea porkkana-punajuuri-mikä tahansa maan alla kasvanut -maku. Koostumus on mukavan pehmeä ja sileä. Urtekram on köyhän valinta: sata grammaa maksaa muutaman euron.*

Ja oikealla on madagaskarilaisen Menakaon 44% maitosuklaa. Paketti on hieno. Siinä lukee fudgy & light ja se ehkä pitääkin paikkansa. Tässä on kiintoisa suolainen maku, ja hauska toffeisuus. Rakenne vain on vähän ällö, jotenkin vahamainen, ja tässä maistuu rasva. Maailmanpelastuksellisesti siistiä on että pavut on viljelty Madagaskarilla ja myös suklaa on valmistettu siellä. Ei taida olla ihan yleistä. Tätä sokolaatia saa Caffista ja se maksaa noin kuusi euroa.

Kyl mä niinku ton Urtekramin ostaisin jos ois pakko jompikumpi. Se on oikeasti aika hyvä tumma maitosuklaa vaikka se maistuukin porkkanalta. Luulen sitä paitsi että mun blogini lukijat pitää porkkanoista. Erityisesti paahdettuna.


*ja sitten odottelen innoissani lukijoiden tulkintoja köyhyydestä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti